2013. július 16., kedd

Hajnalhoz


Szép Nap mindig fenn ragyog az égen
Csodás képet ölt saját fényében
De éjjel elűzi őt a sötétség
Holdban áll akkor minden reménység


A Hold sápadt fényét Naptól kapja
Tovább a Fényt embereknek adja
Ott van egy lány, ki megveti fényét
Napsugár átjárja egész lényét.


Szépséges Hajnal! Szívem virága!
Oly kedves vagy, mint szemem világa
Kegyetlen Úrnőm! Könyörülj rajtam!
Kincseket a Te szívedtől kaptam.


Ártatlan, csillogó gyöngy szemeid!
Csodás apró fehér kis kezeid!
Karcsú derekad, gyönyörű tested
Szép, mint hosszú lábad, szűzi kebled.


A természet hangja benned érződik
Minden érzelmem nálad végződik
Aphrodite irigyli szépséged
Bátor lovag megvédi épséged.


Mikor harcba megyek, rád gondolok
Csatában fohászt hozzád mormolok
Ajkamon Jézus, és a te neved
Csak irgalmazzon nekem Szent lelked!


Ha győzök, azt neked ajánlom fel
Könyörgök, ne taszíts magadtól el!
Sátánokra vereséget mérek
fogadd szívem ajándékba kérlek.


Bukott Lovag vagyok, mindhiába
A te neved foglalom imámba
Menedéket nálad kereshetek
Remélem, nálad megpihenhetek.


Szép Hajnal! Lelkem fényes Múzsája!
Életemnek keserves munkája!
Lelkem az évek során elporladt
Teérted szívem jege megolvadt.

4 megjegyzés:

  1. Kedves Salvus R,
    Nem tudom,hogy mindez igaz érzelmekre alapozódik egy bizonyos Hajnal nevezetű lányhoz,de az biztos,hogy szerencsés lehet,mind a fiktív,mind az igazi Hajnal.Egyszerűen zseniális,ahogyan alakítgattad a sorokat,a metafórák,a jelzők,a hasonlatok,minden olyan harmónikusan áll össze,hogy beleremegtem,amikor olvastam.Nem hittem volna,hogy írni fogsz egy szerelmes verset,de úgy látszik,megtetted én pedig minden egyes porcikámmal azon vagyok,hogy ratuláljak neked eme színvonalas műhöz.Nagyon szép,már mondhatni,gyönyörű,amit te elbűvőlő soraiddal tettél.És most merül fel bennem a kérdés,hogy fiú vagy-e?Mert ha igen,veled hasonló költővel,a mostani nemzedék során,nem találkoztam.Ennyire tehetséges ember,aki megállja mind határozottság,mind gyengesén terén a helyét..Elképesztő.Nos,minden tiszteletem és gratulációm.

    csóközön.Lina

    VálaszTörlés
  2. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Lina!
      Azt, hogy hajnallal mi a helyzet, elég bonyolult megfogalmaznom. Fiktív lény, nem létezik, ugyanakkor kicsit meg igen. Dante-s karakter: ő az örök, elérhetetlen nőideál.
      Ehhez kapcsolódva már kideríthetted hogy fiú vagyok:P Nem tudom, hogy szabad-e, de elárulom: a valódi nevem Jőrös Bence.Szerintem az ember nem tudja pontosan, kellőképpen jellemezni önmagát, mert úgy is elfogult lesz magával szemben. De külön örülök annak, hogy ilyen véleménnyel vagy, én ugyanezt el tudom mondani, vice versa. Továbbra is igyekezni fogok hasonló sémájú verseket felrakni.:)

      Törlés
    2. Kedves Salvus R,
      Nagyon köszönöm,hogy ezeket mind megosztottad velem.Ezek szerint nem kell pszihológushoz menjek,amikor én is egy fiktív karakterről próbálom leírni a verseimet.A nevedet is jó tudni,én azonban az enyémet nem fedhetem fel.Túl fiatal vagyok ahhoz,hogy erre fény derüljön.:)

      csóközön.Lina

      Törlés